Herintreden

Als je eerder al ingeschreven bent geweest als TU/e-student (bijvoorbeeld in een vorig collegejaar of in een deel van het huidige collegejaar), maar op dit moment niet bij ons bent ingeschreven, kun je een verzoek tot inschrijving indienen als herintreder. Er gelden dan dezelfde inschrijfeisen als voor een nieuwe student.

Wil je je aanmelden voor dezelfde opleiding waarvoor je eerder bent ingeschreven?

Zorg ervoor dat je je tijdig aanmeldt via Studielink. De deadline voor aanmelden is 1 mei. Als je als pre-master- of masterstudent per 1 februari instroomt, geldt 1 november als aanmelddeadline.

Wil je je aanmelden voor een bacheloropleiding met numerus fixus? Neem dan contact op met het Enrollment Office van Education and Student Affairs (ESA).

In Studielink kun je je alleen als eerstejaarsstudent aanmelden. Dat betekent niet dat je als eerstejaarsstudent herstart met een opleiding aan de TU/e. De resultaten die je eerder behaalde, zijn nog steeds zichtbaar. Als je vragen hebt over je studievoortgang, kun je contact opnemen met de faculteit

Wil je je aanmelden voor een nieuwe opleiding waarvoor je nog niet eerder bent ingeschreven?

Lees de informatie over toelating en inschrijving voor een bachelor- of masteropleiding op onze website

Wanneer je je wenst aan te melden voor een bacheloropleiding met numerus fixus dan geldt de deadline van 15 januari. Voor alle overige opleidingen geldt de aanmelddeadline van1 mei.

Bewijs van inschrijving nodig?

Als je een bewijs van inschrijving nodig hebt, kun je deze downloaden via Osiris.

  • Ga naar je persoonlijke gegevens door op je profielfoto te klikken en vervolgens “mijn gegevens” te kiezen.
  • Klik op “Inschrijving opleiding” in het linker menu. Hier verschijnen je huidige en eventueel toekomstige inschrijvingen.
  • Klik op “Verklaring van inschrijving” naast de gewenste inschrijving om deze te downloaden.

Heb je een stempel nodig voor je bewijs? Neem dan contact op via het contactformulier en kies het onderwerp “Statements to be signed or stamped”, zodat wij je document digitaal kunnen ondertekenen en stempelen.